Аналіз роботи ШМК вчителів
природничо – математичних наук за І
семестр 2023 – 2024 н.р.
Протягом
І семестру ШМК вчителів природничо – математичного циклу працювала над темою
школи: «Підготовка вчителів до формування в учнів мотивації до навчальної
діяльності та саморозвитку в умовах гуманізації освітнього процесу».
Відповідно
до даної теми школи, ШМК працювала над науково – методичною проблемою: «Впровадження
в практику роботи вчителів природничо – математичного циклу сучасних ІКТ та
можливостей інтернету». На основі проблемної теми були визначені мета і
завдання роботи.
Метою
роботи ШМК став пошук, впровадження, відпрацювання ефективних методичних форм і
методів роботи; виховання, навчання та формування мотивації в учнів до
навчальної діяльності та саморозвитку, розвиток особистості учнів.
Відповідно
до мети члени комісії поставили до виконання такі завдання:
·
пошук та впровадження елементів STEM освіти;
·
підвищення професійної компетентності вчителя
стосовно STEM
освіти;
·
робота над розвитком творчого мислення;
·
розвиток комунікативної компетентності учнів;
·
розвиток пізнавальної діяльності учнів;
·
залучення учнів до участі в олімпіадах,
різноманітних конкурсах, пошуково- дослідницькій роботі МАН.
Дані завдання були розроблені
на основі діагностичного дослідження вчителів з метою виявлення труднощів в
роботі та для оптимізації навчального процесу.
До складу ШМК входять 9
педагогів, з яких: 1 вчитель – спеціаліст І категорії, 2 вчителя – спеціалісти
ІІ категорії, 2 вчителя – спеціалісти, 2 вчителя – спеціаліст вищої категорії,
2 вчителя – методисти.
За стажем педагогічної роботи
від 1 до 5 років 1 вчитель, від 5 до 10 років – 1 вчитель, від 10 до 20 – 3
вчителя, від 20 років – 4 вчителя.
Протягом навчального року
вчителі ШМК працювали над підвищенням свого професіоналізму. Вчителі брали
участь в проведенні нарад та педрадах. Кожен вчитель працює над самоосвітою,
підвищує свою професійну майстерність. На засіданнях члени ШМК ділились
досвідом своєї роботи над проблемними темами: в жовтні вчитель мистецтва Савенкова
В.О. провела відкритий урок у 7 класі з теми «Вибір та обґрунтування теми
проєкту. Планування роботи з виконання проєкту. Моделі-аналоги. Графічне
зображення». Мета відвідування: використання STEM – елементів на уроках мистецтва. Також в жовтні обмінялись досвідом на майстер – класі «Використання
STEAM-прийомів в роботі педагога».
Результатом роботи ШМК та
вчителів – предметників є засвоєння учнями державного стандарту за І семестр,
які виражені в таблиці:
К – сть учнів |
Високий рівень |
Достатній рівень |
Середній рівень |
Низький рівень |
|||||
К- сть учнів |
% |
К- сть учнів |
% |
К- сть учнів |
% |
К- сть учнів |
% |
||
Географія |
97 |
22 |
23 % |
35 |
36 % |
40 |
41 % |
- |
- |
Фізика |
80 |
9 |
11 % |
33 |
41 % |
38 |
48 % |
- |
- |
Математика |
34 |
6 |
18 % |
13 |
38 % |
15 |
44 % |
- |
- |
Алгебра |
82 |
9 |
11 % |
12 |
15 % |
61 |
74 % |
- |
- |
Геометрія |
82 |
6 |
7 % |
15 |
18 % |
61 |
75 % |
- |
- |
Хімія |
80 |
7 |
9 % |
28 |
35 % |
43 |
56 % |
- |
- |
Біологія |
79 |
9 |
11 % |
39 |
49 % |
31 |
40 % |
- |
- |
Пізнаємо природу |
49 |
16 |
37 % |
23 |
46 % |
10 |
17 % |
- |
- |
Фізична культура |
128 |
62 |
48 % |
33 |
26 % |
5 |
4 % |
Зар. 28 |
22 % |
ЗБД |
49 |
34 |
69 % |
14 |
29 % |
1 |
2 % |
- |
- |
Основи здоров’я |
59 |
33 |
56 % |
23 |
39 % |
3 |
5 % |
- |
- |
Інформатика |
128 |
45 |
35 % |
53 |
42 % |
30 |
23 % |
- |
- |
Трудове навчання |
109 |
28 |
26 % |
52 |
48 % |
29 |
26 % |
- |
- |
Порівнюючи навчальні
досягнення учнів з предметів можна сказати, що найвищі результати маємо з таких
предметів: здоров’я безпека добробут, основи здоров’я, фізична культура. Низькі
результати: геометрія, алгебра.
Згідно з річним планом роботи
гімназії у грудні 2023 року проводився моніторинг навчальних досягнень з
математики в 5 – 9, 11 класах.
Математику у 5-А,6-9, 11 класах
викладає Сарана Н.В. – спеціаліст вищої категорії, в 5-Б класі – Захарюта Н.С.
– спеціаліст вищої категорії.
Завдання робіт підібрані відповідно
до навчальних програм з математики та алгебри, охоплюють матеріал за перший
семестр. Порядок проведення відповідав нормам.
Порівняльний аналіз діагностичних робіт з математики 5-А класі
|
К-сть учнів у класі |
К-сть учнів, що виконували |
Рівень реалізації навчальної діяльності |
|||
|
Розпізнавання об’єкта вивчення (П) |
Репродуктивний (С) |
Продуктивний (Д) |
Продуктивно-творчий (В) |
||
вересень |
16 |
16 |
2-13% |
4-25 % |
4- 25% |
6 - 37% |
грудень |
16 |
15 |
- |
5-33,3% |
5 – 33,3% |
5 – 33,3% |
Аналіз проміжної діагностичної роботи
Характеристика результатів навчання |
Рівень результату навчання |
|
|
сформовано |
формується |
Опрацьовує
проблемні ситуації та створює математичні моделі: - обчислення квадрату одноцифрового та двоцифрового числа та кубу одноцифрового числа; (завд. 2) -обчислення площі прямокутника і квадрата відомими способами. (завд. 3) |
13-90% 12-80% |
2-10% 3-20% |
Розв'язує
математичні задачі: - знаходить довжину однієї сторони прямокутника за відомими площею та іншою стороною; (завд. 4) - виконання вправ, які передбачають використання при обчисленнях порядку виконання дій. (завд. 7)
|
11 – 73%
10- 67% |
4-27% 5-33% |
Критично оцінює
результати розв’язання проблемних ситуацій: - виокремлення найпростіших геометричних фігур у складі інших складних фігур; (зав. 6) -розв'язування сюжетних задач на обчислення арифметичним методом; (завд. 8) -прогнозує результат обчислень. (завд. 9) |
13-90% 7-47% 11-73% |
2-10% 8-53% 4-27% |
Шляхи подальшої роботи з метою покращення результатів:
1.Формувати навички прогнозування результатів обчислення.
2.Формувати навички розв’язування сюжетних задач.
3.Відпрацьовувати виконання вправ, які передбачають використання при обчисленнях порядку виконання дій.
4.Індивідуальна робота з дітьми, які потребують допомоги.
Порівняльний аналіз діагностичних робіт з математики 5-Б класі
|
К-сть учнів у класі |
К-сть учнів, що виконували |
Рівень реалізації навчальної діяльності |
|||
|
Розпізнавання об’єкта вивчення (П) |
Репродуктивний (С) |
Продуктивний (Д) |
Продуктивно-творчий (В) |
||
вересень |
15 |
15 |
2-13% |
3-20 % |
7 - 47% |
3 - 20% |
грудень |
15 |
15 |
1-6 % |
4-27 % |
6 - 40% |
4 - 27% |
Аналіз проміжної діагностичної роботи
Характеристика результатів навчання |
Рівень результату навчання |
|
|
сформовано |
формується |
Опрацьовує
проблемні ситуації та створює математичні моделі - обчислення квадрату одноцифрового та двоцифрового числа та кубу одноцифрового числа; - розв’язування рівнянь; - обчислення
площі прямокутника і квадрата відомими способами. |
10 – 67 % 9 – 60 % 8 – 53 % |
5 – 33 % 6 – 40 % 7 – 47 % |
Розв'язує
математичні задачі - знаходження площі квадрата за його периметром; - виконання вправ, які передбачають використання при обчисленнях порядку виконання дій; |
8 – 53 % 11 – 73 % |
7 – 47 % 4 – 27 % |
Критично оцінює
результати розв’язання проблемних ситуацій -розв'язування сюжетних задач на обчислення арифметичним методом; -прогнозування результату обчислень. |
5 – 33 % 8 – 53 % |
10 – 67 % 7 – 47 % |
Шляхи подальшої роботи з метою
покращення результатів:
1. Удосконалювати обчислювальні
навички.
2. Вчити розв’язувати рівняння
3. Вчити аналізувати виконане
завдання або його частини з метою виявлення і усунення помилки.
4. Відпрацьовувати навички
розв’язування складених задач різних типів.
5. Індивідуальна
диференційована робота з учнями.
Порівняльний аналіз діагностичних робіт з математики в 6 класі
|
К-сть учнів у класі |
К-сть учнів, що виконували |
Рівень реалізації навчальної діяльності |
|||
|
Розпізнавання об’єкта вивчення (П) |
Репродуктивний (С) |
Продуктивний (Д) |
Продуктивно-творчий (В) |
||
вересень |
19 |
19 |
4-21% |
5- 26% |
2 - 11% |
8 - 42% |
грудень |
18 |
18 |
4-22% |
7-39% |
5 – 28% |
2-11% |
Аналіз проміжної діагностичної роботи
Характеристика результатів навчання |
Рівень результату навчання |
|
|
сформовано |
формується |
Опрацьовує
проблемні ситуації та створює математичні моделі: - знаходження значення відношення; (1) -заміна відношення дробових чисел відношенням натуральних чисел. (7) |
13-72% 6-33% |
5-28% 12-67 %
|
Розв'язує
математичні задачі: - знаходження невідомого члена пропорції; (3) -розв’язання прикладних задач на використання прямої пропорційної залежності; (4) -знаходження масштабу карти. (5) |
10 – 56% 14-78% 13- 72% |
8-44% 4-22% 5-28% |
Критично оцінює
результати розв’язання проблемних ситуацій: - розв’язання задач на пропорційний поділ; (8) - розв’язання прикладних задач на використання оберненої пропорційної залежності. (9) |
10-56% 7- 39% |
8-44 % 11-61 % |
Шляхи подальшої роботи з метою покращення результатів:
1.Формувати навички прогнозування результатів обчислення.
2.Формувати навички розв’язування сюжетних задач.
3.Відпрацьовувати виконання вправ, які передбачають використання при обчисленнях порядку виконання дій.
4.Індивідуальна робота з дітьми, які потребують допомоги.
Порівняльний аналіз контрольних робіт 7-9,11 класів
Вересень
клас |
Кількість учнів у класі |
Кількість учнів, що писали |
Високий
рівень |
Достатній рівень |
Середній рівень |
Початковий рівень |
||||
|
|
|
К-сть |
% |
К-сть |
% |
К-сть |
% |
К-сть |
% |
7а |
26 |
26 |
5 Ільчук
Д. Колєснікова
П. Переверзєв
Т. Рибалко
В. Ходун
Т. |
19% |
11 |
42% |
9 |
35% |
1 |
4% Панченко
Д |
8а |
15 |
15 |
-- |
-- |
3 |
20% |
11 |
73% |
1 |
7% Бойченко В |
9а |
21 |
21 |
2 Юрійчук В. Чала М. |
10% |
2 |
10% |
10 |
48% |
7 Величко Д Гамза М. Гринь
Л. Єрьомін Д. Іващук Д. Книш Р. Середа
М. |
32% |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
11а |
20 |
20 |
4 Голишев
Д. Кулик
С. Масловський
Д. Рибалко
Є |
20% |
-- |
--% |
16 |
80% |
- |
- |
Грудень
клас |
Кількість учнів у класі |
Кількість учнів, що писали |
Високий
рівень |
Достатній рівень |
Середній рівень |
Початковий рівень |
||||
|
|
|
К-сть |
% |
К-сть |
% |
К-сть |
% |
К-сть |
% |
7а |
25 |
25 |
8 Бізюкова
О. Болтнєв
Д. Ільчук
Д. Переверзєв
Т. Рибалко
В. Свириденко
Г. Чумакова М. Шостак В. |
32% |
4 |
16 % |
8 |
32% |
5 Галєт
К. Карченков
Я. Клімова А. Панченко
Д. Цупра
В. |
20% |
8а |
14 |
14 |
1 Галет Н. |
7% |
1 |
7% |
10 |
79% |
1 Бойченко
В. |
7 % |
9а |
20 |
20 |
2 Чала М. Юрійчук В. |
10 % |
-- |
- |
15 |
75 % |
3 Величко
Д. Середа
М. Соболь
С. |
15% |
11а |
20 |
20 |
2 Масловський Д Рибалко Є. |
10% |
1 |
5% |
17 |
85% |
- |
- |
Аналіз проміжних контрольних
робіт
Найкраще засвоїли тему:
7 клас: многочлен стандартного вигляду; множення одночлена на многочлен; формула
різниці квадратів;
8 клас: ОДЗ дробово-раціонального виразу; піднесення
дробу до степеня;
9 клас : знаходження значення однієї змінної за відомим
значення другої для функції, що задана формулою; побудова графіків за допомогою
геометричних перетворень;
11 клас: поняття первісної, невизначений інтеграл суми та застосування
формули Ньютона Лейбніца для обчислення значень визначених інтегралів.
Типові помилки:
7 клас: розв`язування рівнянь, формула квадрата двочлена, множення многочленів;
8 клас: застосування формул скороченого множення при скороченні дробів; розв`язування рівнянь ;
9 клас: визначення властивостей функції за
графіком;
11 клас: застосування визначених інтегралів для
обчислення площ плоских фігур; інтеграл складеної функції.
Погано засвоїли :
7 клас: спрощення виразів, що передбачають
множення многочленів, перед якими стоїть знак мінус;
8 клас: перетворення дробово-раціональних виразів;
9 клас: розв’язування вправ, що передбачають розв’язування систем лінійних рівнянь.
Висновки
і рекомендації:
Рівень знань, вмінь та навичок учнів з математики,
передбачених програмою МОН України, у значної частини учнів на середньому та
достатньому рівнях.
Аналізуючи роботи учнів 5-го класу можна
відмітити, що учням вдалося підтримати той рівень знань, який вони отримали в
початковій школі та який показали на первинному моніторингу. Підвищився рівень
знань в учнів 8, 9 класів, значно знизився – в учнів 6,7,11 класів, на тому ж
рівні – учні 5-х класів.
Основною проблемою є навчання з використанням
дистанційних форм навчання, багато учнів формально ставляться до завдань, часто
не відвідують онлайн уроки. Отриманих знань на уроках в школі не достатньо для
повного засвоєння Державних стандартів.
Аналіз роботи показав, що основна
мета і завдання методичної теми виконані. Робота носила теоретичний і
практичний характер. Проте залишаються актуальними питання зацікавлення учнів в
навчальних предметах, підвищення мотивації навчальної діяльності учнів,
використання вчителями різних форм та методів навчання на своїх уроках, а
особливо під час війни.
Немає коментарів:
Дописати коментар
Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.